Teknoloji stajı için bir çizim programı öğrenmemiz gerekiyordu. Bende ilk olarak Autocadi öğrenmeye karar verdim.
İlk olarak programın ara yüzüyle tanıştık. Genel olarak programı açtığımızda nasıl istediğimiz konuma getiririz hangi araç çubuklarına daha çok ihtiyacımız olucak ve bu araç çubuklarını nasıl istediğimiz konuma getiririz nasıl sayfada açık yada kapalı konuma getiririz onları öğrendik.
Daha sonra çizim yapmak için gerekli araçları ve komutları öğrenmeye başladık. Bunlar 'line , polyline, multiline, constraction line, ray , rectangular , spline , circle vb.' Bunlardan sonra çizdiğimiz çizgileri düzenlemeye başladık. Bunlar da ; 'erase ,rotate , copy , move , mirror , offset , scale , stretch , fillet, trim , extend vb.' İlk günler bu komutları yani çizmek ve çizdiğimiz bu komutlar üzerinde düzeltmeler yapmayı öğrendik.
Daha sonra ise hazır bir planı tekrar çizerek öğrendiğimiz bu komutları uygulamaya başladık. Çizim yaparken belkide en önemli olan şey çizimlerimizi doğru layerlarda ayırabilmek böylece proje geliştikte bize bir çok kolaylık sağlıyor. Aynı şekilde çizdiğimiz her bir çizginin özelliğine bakıp özelliklerini değiştirebiliyoruz. Bunu da properties komutuyla açabiliyoruz.
Autocadde ki diğer önemli olan komut ise blocktur. Blok bir çizimde örneğin bir kapı varsa ve bu kapıdan on tane yapmamız gerekiyorsa bir tanesinde ki çizgileri blok haline getiriyoruz böylece daha sonra tek tek çizmemiz gerekmiyor. Aynı zaman da bloğun içinde herhangi bir değişiklik yapmak istiyorsakta bloğun içine girerek değiştiriyoruz böylece tüm çizimde tek tek değiştirmeden hepsini bir anda değştirebiliyoruz. Bloğu 'b' ile kısa yoldan yapabiliyoruz. Bloğu yaparken '0' layerında yapmaya özen gösteriyoruz. Fakat bloğu çağırırken o blok için bir layer açıp o layerda bloğu 'insert' ile çağırıyoruz. Yaptığımız bir bloğu patlatmak için 'explode' komutunu kullanırız.
Yaptığımız bir kapalı polyline hatchlemek yani taramak için 'hatch' komutunu kullanırız.
Eğer bir alan tanımlamak istiyorsak ve bu alanın çevresinde kapalı çizgiler varsa boundry komutuyla isteğimiz alana tıklayarak istediğimiz alanı çerçevelemiş oluyoruz.
Yazı yamak için 'text' komutunu kullanırız. Bir bölgenin alanını hesaplamak için ise 'area' komutunu kullanırız.
'Overkill' ile çizgilerin altındaki çizgileri siler. Böylece projede iki çizgi üst üste gelmez. Kısa yolla seçim yapmak için (fi) filter kullanırız.
Kursumuzun sonuna gelirken iki boyutlu çizimin üstünde durduğumuz kurs boyunca son olarak bu iki boyutlu çizimi üç boyuta kaldırmayı gördük. Burda da en çok kullandığımız komutlar 'extrude' ve 'boolean' komutlarını gördük.
Kursun son gününde ise çıktı almayı öğrendik. Print almak için plot komutuyla kaydediyoruz. Kağıdın boyutunu 'paper size' dan seçiyoruz. Ölçeğinide units kutusundan yapıyoruz.
Böylece kurstan öğrenmemiz gerekenleri öğrendik şimdi kendimizi geliştirmemiz ve programı daha da ilerletmemiz kendi elimizde.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder